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가이아 3.0 (메타버스 프로젝트)

개요

가이아 3.0 (메타버스 프로젝트)은 생명체가 자체적으로 지구를 ‘거주할 수 있는 영역’으로 만들었다는 가이아 2.0의 관점으로부터 출발한 새로운 세계관을 제시한다. 바이러스, 탄소, 기후 위기 등 인류가 직면한 여러 문제들을 미학적, 사회 과학적 입장에서 탐구하며, 실험적인 데이터 맵핑을 통해 새로운 디지털 환경에서의 데이터아트와 게임아트를 시도한다. 가이아 3.0 메타버스 세계에는 60개의 공생 생명체 혹은 통생명체(홀로바이온트, holobiont, 린 마굴리스)들이 살아가는데 이들은 모든 것- 자신안의 또 다른 홀로바이온트들, 자신을 둘러싼 모든 환경-과 상호 진화하는 관계 속에 공생한다. 이 우주에서 아바타들은 새로운 물리법칙을 발견고 새로운 테라포밍을 하기 위한 예술 과학 실험을 수행한다.

 

참여작가

박은영(기획, 미디어아트), 박상준(과학 시나리오), 송영선(무용), 김진수(무용), 이승규(사운드 알고리즘), 송종헌(VR프로그래밍), 노영훈(3D메타오브제 제작)

 

    2022년 한국문화예술위원회 예술-데이터 매칭 선정 사업.

    매칭 기업과 보조사업을 수행하기 곤란하다고 판단하여 사업 철회.

    2022년 단체 자체 R&D 추진 및 2023년 발표 예정.

 

  #모션캡쳐 #아바타 #메타버스 #가이아3.0 #데이터소니피케이션 #유전자 #기후 위기 #홀로바이온트 #공생생명체 #생성예술 #디지털 컨버전스

 

Gaia 3.0 (Metaverse Project)

Description

Gaia 3.0 (Metaverse Project) presents a new vision of the world from the perspective of Gaia 2.0 theory, according to which life itself has  made Earth a “habitable zone.” It explores various issues facing humanity such as viruses, carbon dioxide emissions, and the climate crisis from an aesthetic and social science perspective. Additionally, the project attempts data art and game art in a new digital environment through experimental data mapping.

In the Gaia 3.0 metaverse world, there are 60 different organisms (holobiont, Lynn Margulis) living in a symbiotic relationship with everything else - including the other holobionts as well as their surrounding environment - in a mutually evolving relationship. In this universe, avatars perform art-science experiments to discover new laws of physics and create contemporary forms of terraforming.

 

Participating Artists

Eunyoung Park(director, artist), Sangjun Park(scientific scenarios), Young Sun Song (performer), Jinsoo Kim(performer), YI SEUNGGYU (sound algorithms), Jongheun Song (VR programming), Yang Houn No(3D Meta Object Creation)

 

     This project was selected for 'Art-data matching project' supported by ARKO - the Korean Arts Council in 2022, but the project

     was not completed because it was deemed to be too difficult to work with the selected matching company. EYPstudio will

     continue to develop its own R&D in 2022 and will exhibit its results in 2023.

 

  #motioncapture #avatar #metaverse #gaia3.0 #datasonification #dna #climatecrisis #holobiont #generativeart #digitalconvergence

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